پنجشنبه1402/12/24

21:22:3

47

اجراي طرح خالص فروشي شيريني فروشي‌ها در شهرستان كنگان

رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان در گشت مشترکي به همراه اداره صنعت، معدن و تجارت، طرح خالص فروشی در شیرینی فروشی‌های سطح شهرستان کنگان را انجام دادند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد استان بوشهر، میثم محبی‌نیا رئيس اداره استاندارد شهرستان كنگان اعلام كرد: طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی‌ها با هدف صیانت از حقوق مصرف کننده در شهرستان کنگان آغاز شده است.
محبي‌نيا در ادامه اظهار داشت: در این طرح قنادان موظف به تعیین قیمت وزن خالص شیرینی و جعبه به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مسئله کم فروشی تلقی می‌شود. براساس این طرح باید هزینه جعبه شیرینی هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود که این موضوع به اتاق اصناف شهرستان کنگان نیز اطلاع رسانی شده است.
وي گفت: با عنایت به نزدیک شدن به ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و همچنین افزایش طبیعی داد و ستد در خصوص شیرینی جات و مخصوصا زولبیا و بامیه در این ایام و در راستای اجرای ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و جهت جلوگیری از کم فروشی، طرح پایش و کنترل در قالب گشت مشترک از تعدادی از شیرینی فروشی‌های شهرستان کنگان انجام پذیرفت.
محبی‌نیا در پایان گفت: از همشهريان عزيز خواهشمند است در صورت مشاهده هر گونه تخلف اين اداره كل را از طريق تلفن گوياي 24 ساعته 1517 در جريان قرار دهند تا با متخلفان برخورد قانوني صورت گيرد.