پنجشنبه1401/9/10

10:40:1

20

آزمون نازلهای عرضه سوخت CNG در استان سمنان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان: روح الله خدام عباسی، رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان سمنان عنوان کرد: به منظور بررسی صحت عملکرد نازل‌های موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG استان، آزمون این وسایل سنجش از تاریخ 28/ 8/ 1401 توسط مجری آزمون (شرکت تدبیر انرژی هیرکان)، آزمایشگاه تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، آغاز شد.
در همین راستا به کلیه جایگاههای عرضه سوخت CNG موجود در شهرستانهای شاهرود، دامغان و میامی مراجعه و تعداد 92 نازل عرضه سوخت CNG، مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت. از این تعداد نازل 19 فقره غیرفعال و/یا غیرقابل آزمون بوده و 73 فقره مورد آزمون قرار گرفت که از میان آنها 67 فقره مطابق استاندارد ملی مربوطه، قبول و 6 فقره از آنها مردود اعلام شده است.
خدام عباسی با بیان اینکه بررسی فنی و آزمون این نازل‌ها در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده انجام می‌شود، افزود: صحت عملکرد نازل‌های سوخت CNG به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان اعزامی از سوی این اداره ‌کل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: در صورتی که در زمان آزمون، صحت عملکرد نازل مطابق با استاندارد مربوطه باشد، برچسب آزمون دوره‌ای بر روی آن نازل نصب می شود و در غیر این صورت چنانچه عملکرد نازلی مطابق با استاندارد مربوطه نباشد، مراتب جهت انجام اصلاحات لازم به مالک جایگاه و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اعلام شده و پس از انجام اصلاحات لازم، مجددا مورد بررسی و آزمون قرار می گیرد.
لازم به ذکر است به منظور اجرای ادامه این آزمونها در استان، از تاریخ 12/ 9/ 1401 مجری آزمون به جایگاههای عرضه سوخت CNG در شهرستانهای سمنان، گرمسار و مهدیشهر مراجعه می نماید.