آموزش و ترویج

بيشتر

سه‌شنبه1402/7/25

19:57:0

72

دوره آموزشی اجرای طرح پایش کمیت محصولات پیش بسته بندی شده در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی؛ در راستای تكاليف محوله و رسالت آگاهي بخشي و ترويجي و اجرای طرح پایش کمیت محصولات بسته‌بندی شده در واحد‌های تولیدی و سطح بازار استان، دوره آموزشی_توجیهی ویژه اصناف مرتبط با حوزه آبنبات‌فروشان و قنادی‌ها در استان برگزار شد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان در ادامه عنوان نمود: این کارگاه آموزشی به منظور شفاف‌سازي با هدف احقاق حقوق شهروندي و حمايت از حقوق مصرف كنندگان انجام شد که در آن به مباحثی از قبیل آشنايي با شرح وظايف و ماموریت‌های محوله به سازمان و اداره كل استاندارد، فرآيند‌هاي كنترل سطح بازار، خالص فروشی قنادی‌های استان، پایش کمی وزن، حجم و یا تعداد فرآورده‌های بسته‌بندی شده، اخذ تاييديه اصالت علامت استاندارد محصولات در محل‌هاي عرضه و توزيع، تشریح برخی مسائل حقوقی مرتبط با اصناف و... پرداخته شد.
محمد خوران سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اجباری شدن استاندارد ملی ایران به شماره 16381 با عنوان «کمیت فرآورده در بسته بندی‌ها» و استاندارد ملی ایران به شماره 21759 «الزامات برچسب‌گذاری در پیش بسته‌بندی‌ها» در آخرین شورای عالی استاندارد با حضور رییس محترم جمهور و تاکید ایشان در جلسه‌ی شورا به این مقوله با اطلاق« کم‌فروشی رسمی» و همچنین دستور ویژه رییس سازمان ملی استاندارد ایران، این تکلیف که از چندین ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته بود با قوت و اهتمام بیشتری در حال اجرا می باشد.
گفتنی است این کارگاه آموزشی در سالن اتاق اصناف استان و با حضور بیش از 30 نفر از اعضای مرتبط به مدت حدود 3 ساعت و با تدریس کارشناسان اداره کل استاندارد خراسان شمالی، برگزار گردید.