رئیس مرکز

بيشتر

دوشنبه1402/9/13

08:17:5

41

استقبال قزاقستان برای همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه حلال

دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های و دکتر ابراهیمی، سرپرست دفتر بین الملل و حلال سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه نوزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران و قزاقستان در تهران با  خانم امیرخانوا رییس و  آقای توکوشو مدیر بین الملل موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها در خصوص ماموریت های سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه اندازه شناسی توضیحات مبسوطی  ارایه داشت.
در ادامه ساختار حلال را در ایران توسط دکتر ابراهیمی تشریح شد که مورد استقبال طرف قزاق برای همکاری در زمینه حلال، قرار گرفت و با توجه به عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در اسمیک و انجمن صادرکنندگان نشان حلال(AHAC) آمادگی سازمان را برای آغاز همکاری ها اعلام نمود.
 همچنین مقرر شد؛ در اولین فرصت، تفاهم نامه همکاری حلال بین دو نهاد مبادله شود و پس از تایید نهایی  به امضا دو طرف برسد.
طرف قزاقی نیز ضمن ارائه خلاصه ای از زیرساخت  ملی اندازه شناسی در آن کشور، ارتقای روابط دو جانبه در حوزه های اندازه‌شناسی و حلال را پیش بینی کرد.
همچنین دو طرف توافق داشتند، ظرف سه ماه آتی برنامه اجرایی مربوط به سند استاندارد را که در اسفند 1400 به امضا رسیده نهایی نمایند.