رئیس مرکز

بيشتر

دوشنبه1402/10/4

13:14:5

99

برگزاری جلسه پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها

جلسه کشوری « پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها»، بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 1402/10/04 در دفترمرکز اندازه اندازه شناسی، اوزان و مقایس ها برگزار شد.
دکتر حسن خانه زر رئیس مرکزاندازه شناسی، اوزان و مقیاسها ضمن تبریک شب یلدا و تشکر از تلاش همکاران ادارات کل استانی اعلام کرد: براساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش  جهت جلوگیری از تضییع حقوق عموم شهروندان از مهمترین وظایف مرکزاندازه شناسی می باشد.
دکتر خانه زر گفت: دراین طرح ویژه نظارت بر عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی به مناسبت ایام نکوداشت آئین سنتی و ملی طولانی‌ترین شب سال در کشور (شب یلدا) و با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف برای «مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و برای «توزیع کنندگان با جلوگیری از زیاد فروشی» انجام شد.
ایشان در ادامه به لزوم برنامه ریزی استانها در جهت پایش دقیق تر حذف رواداری در برچسب گذاری محصولات بسته بندی تاپایان سال تاکید کرد. همچنین با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز این طرح را بستری برای اجرای طرح ویژه این ایام دانست.
 در ادامه این جلسه، مدیران ادارات کل استانی گزارشی از عملکرد استان ها و اقدامات انجام شده شده در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان  و اصلاح روند واحدهای تولیدی متخلف ارائه دادند.

 

تصاویر