رئیس مرکز

بيشتر

دوشنبه1402/10/25

19:13:4

166

باهدف صیانت از حقوق عامه مردم اجرا می شود؛

طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در دادوستد عمومی

دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌ها با اشاره به اجرای طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی برای استفاده اصناف در ایام خاص از جمله ماه رمضان، نوروز، اعیاد و آیین های ملی و مذهبی، گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف انجام می‌شود بطوریکه جلوگیری از کم فروشی برای مصرف کنندگان و زیاده فروشی برای توزیع کنندگان را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح به همت ادارات کل استاندارد استان‌ها انجام می‌گیرد، یادآور شد: طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در دادوستد عمومی در میادین، سوپرمارکت ها، قنادی ها، فروشگاه های زنجیره ای به صورت سراسری انجام می‌شود.
رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌ها با اشاره به طرح اخیر ویژه شب یلدا افزود: در این طرح به مدت ۱۰ روز از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه امسال اجرایی شد، تعداد ۳۲۴۵ واحد صنفی و ۴۳۵۰ دستگاه ترازو در صنوف مختلف تحت نظارت طرح خالص فروشی قرار گرفتند.
وی اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده برای اثربخشی و میزان رضایت مردم عزیز از اجرای طرح از بین شاخص‌های(عالی، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف) میزان رضایت در سطح عالی بود.
خانه زر با بیان اینکه از تعداد ۱۷۵ واحد صنفی که با بازرسان استاندارد همکاری داشته و توجه ویژه به صحت عملکرد ترازوهای خود داشتند تقدیر به عمل آمد، گفت: به تعداد ۵۱ فقره شکایت واصله مردمی نیز در اسرع وقت رسیدگی شد.
وی از برنامه‌ریزی و اجرای طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزیع و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی(ترازوهای سبک و نازل‌های سوخت مایع و سی‌ان‌جی) ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز به صورت سراسری خبر داد.